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레퍼런스

BMW Korea on DMS

2023.07.24

BMW Korea on DMS

 

회사 개요

BMW 코리아는 세계적인 프리미엄 자동차 기업인 BMW 그룹의 100% 투자 국내 현지 법인으로 BMW, MINI, 그리고 BMW 모토라드에 이르기까지 BMW그룹의 3개 프리미엄 브랜드를 모두 갖추고 있습니다. 1995년 수입차 최초로 한국에 지사를 설립한 이후 지금까지 국내 자동차시장에 프리미엄 브랜드 개념을 도입하고 고급차에 어울리는 최고의 서비스를 제공하는 등 한국 내 고급차 시장의 리더로서 확고한 위치를 구축해 왔습니다.
BMW코리아가 새로운 딜러관리시스템(DMS) 구축을 결정하고, 웅진은 AWS 클라우드 기반의 DMS를 제안했습니다. 이 솔루션에는 제공 및 관리에 필요한 모든 프로세스가 포함되어 있습니다. 판매에서 고객, 유지보수, 부품에 이르기까지 일련의 프로세스를 통해 엔드 투 엔드 프로세스를 지원합니다. 이를 통해 BMW코리아는 최적화된 작업 환경을 구현합니다.
AWS 클라우드를 통해 구축을 통해 효율적인 운영을 위해 클라우드 도입 이후 성공적인 서비스를 운영하고 있습니다.

 

프로젝트 개요

BMW코리아는 ㈜웅진과 함께 AWS를 도입한 이후 비즈니스 확대에 따른 효율적인 운영을 위해 서비스의 신뢰성과 확장성이 중요해졌습니다. EKS 클러스터에 자동화되고 신뢰할 수 있는 인프라 변경을 구현해서 보다 확장성 있는 서비스를 제공하고, 신뢰할 수 있는 서비스 및 배치 후 고객 성과 만족 서비스를 제공합니다. 클라우드의 장점인 글로벌 비즈니스의 확대 및 빠른 대응 및 안정적인 운영을 통해 웅진의 오랜 IT 개발 역량과 AWS의 적극적이고 안정적인 서비스를 지원합니다. 향후 전문 인프라 인력을 통해 비용 최적화와 서버 리소스의 효율적인 관리 및 모니터링을 주도하고 있습니다.

 

특장점

- IT서비스를 안정적으로 제공하고 추후 글로벌적인 서비스 확장성을 확보
- 판매 시스템 업그레이드 및 안정성 보장 
- EKS 클러스터에 자동화되고 신뢰할 수 있는 인프라 변경을 구현해서 보다 확장성 있는 서비스를 제공

 

 

[English Version]

 

Company Overview

BMW Group Korea is a domestic subsidiary that invests 100% in BMW Group, a global premium car atmosphere, and has all three premium brands of BMW Group, including BMW, MINI, and BMW Motorrad. Since establishing its first branch in Korea in 1995, it has established a firm position as a leader in the luxury car market in Korea by introducing premium brand concepts in the domestic car market and providing the best services suitable for luxury cars.
BMW Korea decided to build a new dealer management system (DMS), and Woongjin proposed a DMS based on AWS cloud. This solution includes all the processes required for delivery and management. Support end-to-end processes through a series of processes, from sales to customers to maintenance to parts. Through this, BMW Korea implements an optimized working environment.
We have been operating successful services since the introduction of the cloud for efficient operation through deployment through AWS cloud.

 

Project Overview

Since BMW Korea introduced AWS with Woongjin Co., Ltd., reliability and scalability of services have become important for efficient operation as business expands. Implement automated, reliable infrastructure changes in EKS clusters to provide more scalable services, reliable services, and post-deployment customer performance satisfaction services. It supports Woongjin's long-standing IT development capabilities and AWS' active and stable services through the expansion, rapid response, and stable operation of global business, which is the advantage of the cloud. Future professional infrastructure personnel are driving cost optimization and efficient management and monitoring of server resources.

 

Features

- Reliable delivery of IT services and future global service scalability
- Upgrade sales systems and ensure reliability 
- Implement automated, reliable infrastructure changes to EKS clusters for more scalable services

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